8 trucs per tenir una vida mès saludable

Saludable

1. Dorm sense estar pendent del rellotge. No es tracta de dormir entre 7 i 8 hores diàries, ni d’anar a dormir abans d’una determinada hora, sinó de dormir prou en cada cas. En això del descans no existeixen les regles estandarditzades ni els hàbits inamovibles. La clau és seguir els dictats del nostre cos.

2. Pensa’t molt bé el que penses. Quin tipus de missatges t’estàs llançant a tu mateix des que t’aixeques? Encara que no siguis conscient d’ells, ets un reflex immediat del que estàs pensant i el teu cos reacciona constantment al que passa pel teu cap. Plantejar les coses en positiu, relativitzar i pensar que tens control sobre el que et passa són pràctiques que fan que el teu sistema immunològic i aparell circulatori estiguin més forts.

3. Fes que la jornada de treball sigui el més agradable possible. Vuit hores al dia (com a mínim) és molt de temps al cap de tota una vida de treball. T’interessa portar el millor possible el teu treball. Selecciona els aspectes de la teva vida professional que més t’agraden i pensa en ells regularment. Assaboreix i gaudeix el que et fa ser i estar millor en el teu treball. Així estaràs posant el focus en les coses bones i deixant en un segon pla el dolent.

4. Pregunta al teu cos el que vol menjar. Mengem i bevem més del que necessitem, i ho fem gairebé per inèrcia, sense gaudir del menjar i sense ser conscients de si tenim gana o set. Hi haurà dies en què et vingui de gust una hamburguesa i altres en què el cos demani aliments frescos o fins i tot una mica de dejuni. Una cosa tan senzilla com escoltar el teu cos et pot portar a realitzar una autèntica dieta de desintoxicació gairebé sense proposar-t’ho.

5. Tria les teves relacions. Curiosament la nostra cultura ens prepara per triar una d’entre les 20 melmelades, gairebé idèntiques, del supermercat, però no ens ensenya a discriminar les persones amb les que ens relacionem. La nostra salut ens agrairà que triem conscientment i bloquegem les que no ens convinguin. Per a aquelles relacions tòxiques que no podem o no volem apartar de les nostres vides, es poden limitar els temps de contacte i acotar els espais de les nostres trobades.

6. Assumeix el control de la teva salut. Tenim tendència a pensar que el nostre paper davant la malaltia és purament passiu i que quan ens posem malalts l’únic que podem fer és esperar i / o seguir els dictats del metge. No obstant això, en l’àrea de la salut, com en molts altres aspectes de la vida, tenim molta més responsabilitat sobre el que ens passa de la qual ens agradaria. Si triem tenir cura del nostre cos segurament ens recuperarem molt abans i estarem menys malalts.

7. Pren-te la vida amb una mica d’humor. L’optimisme i el riure són factors molt poderosos i íntimament lligats a la salut i al benestar. A nivell físic una simple rialla ens oxigena, amplia la nostra capacitat pulmonar, enforteix el cor, allibera endorfines, enforteix les nostres defenses. A nivell psicològic allibera de l’estrès, fa que relativitzem les coses i redueix l’angoixa. A nivell social ens acosta a les persones que tenim al voltant i estimula la creativitat de l’equip.

8. Dieta i exercici són dos aspectes importants però no els únics que determinen aquest concepte tan ampli que és la salut

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Salut Pública, Uncategorized i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s