10 consells per dormir bé

Homer durmiendo

Agafar  el son sembla ser, per a molts, una tasca titànica i difícil de dur a terme. L’Escola de Medicina de Harvard (EUA) ha revelat una sèrie de consells per aconseguir un plàcid son cada nit, essencial per a que el nostre cos estigui saludable i amb energies per afrontar qualsevol tasca l’endemà.

  1. Fes exercici.- Mantenir-se físicament actiu cada dia amb activitats a l’abast de la mà com caminar, córrer o nedar, ens aporta alguns beneficis clau de cara a obtenir un son reparador. Quan un està cansat per l’exercici s’adorm més de pressa, aconsegueix un major percentatge de son profund i es desperta amb menys freqüència durant la nit.
  2. El llit és només per dormir i per tenir relacions sexuals.- La resta d’activitats com veure la televisió, llegir les xarxes socials, revisar el correu o jugar al mòbil, tauleta o portàtil al llit no ens aporta cap factor positiu si volem dormir millor al final del dia.
  3. Horaris i rutina.- Per aconseguir dormir bé necessitem organitzar el nostre son i fer-ho de forma responsable. Cal anar dormir a la mateixa hora cada dia i despertar també a la mateixa hora, en la mesura del possible. Entrenar al nostre cos de cara al son farà que ens adormim també més ràpidament i ens despertem més frescos.
  4. Adéu al tabac.- Fumar és un gran enemic del descans, a part de la nostra salut en general. La nicotina provoca en el nostre organisme un efecte que dificulta que ens quedem adormits amb facilitat.
  5. Una bona zona de descans.- El lloc on es dorm ha de ser un temple de tranquil·litat i silenci. El mòbil, el portàtil o el televisor han d’estar fora de la zona de descans. L’ideal és que estigui fosc, relativament fresc i tot el tranquil que sigui possible. L’habitació ha d’estar ordenada i amb pocs objectes al voltant per facilitar aquest ambient de tranquil·litat que requereix un son reparador.
  6. Menys begudes amb cafeïna.- El cafè, el te o els refrescs poden venir molt de gust al llarg del dia però la cafeïna ens provocarà més dificultat per dormir a la nit i també augmenten la necessitat de despertar-se per fer pipí durant la nit.
  7. Els somnífers tampoc són bons aliats.- Intenta evitar les pastilles per dormir i consulta amb un especialista si les has de prendre durant un curt període de temps.
  8. Beure menys alcohol.- L’alcohol deprimeix el sistema nerviós. No obstant això, aquest efecte desapareix a les poques hores, cosa que provoca que puguem despertar diverses vegades al llarg de la nit, impedint un bon son. A més d’això, l’alcohol magnifica els roncs i altres problemes respiratoris relacionats amb el son.
  9. Migdiades sí, però curtes.- Dormir la migdiada és beneficiós per continuar amb energia la resta del dia, però no si es perllonga en el temps. Amb un màxim de 20 minuts en tindrem prou, i així a la nit aconseguirem agafar el son.
  10. Si no aconsegueixes adormir-te, aixeca’t.- Quedar-se despert al llit després de 20 minuts d’haver anat a dormir és un indicador que no estem relaxats i, per tant, ens costarà quedar-nos adormits. Aixeca’t, posa’t a llegir una mica, i després torna al llit. Donar voltes i voltes durant hores no accelerarà el procés d’agafar el son.
Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Salut Pública i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a 10 consells per dormir bé

  1. Judith ha dit:

    Confoneu “son” i “somni”. Podeu editar el text, si us plau? Gràcies. També hi ha altres errades, però aquesta és important.
    * http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=somni&operEntrada=0
    * http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=son&operEntrada=0

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s