Una hora d’exercici diària és suficient per contrarestar 8 hores assegut

homer

Una revisió d’estudis publicada a la revista ‘The Lancet’ ha revelat que els riscos del sedentarisme que pateixen els que passen vuit hores diàries asseguts en el seu treball poden contrarestar-se amb almenys una hora d’activitat física.

Des  que en els anys 50 un estudi revelés que els conductors d’autobusos de Londres tenien més risc de malalties coronàries en comparació amb els que s’encarregaven de cobrar els bitllets (que, a diferència dels conductors, van de peu), nombrosos estudis han confirmat que la manca d’activitat física és un factor de risc de mort prematura per diferents malalties.

De fet, s’estima que més de 5 milions de persones moren cada any al món per no complir amb els nivells d’activitat física recomanada, que per als adults es fixa en almenys 150 minuts d’exercici d’intensitat moderada per setmana. No obstant això, molts treballs realitzats en països desenvolupats mostren com un elevat percentatge de la població adulta passa gran part del dia asseguda, bé en els mitjans de transport en què van a treballar, en el seu propi lloc de treball o al sofà de la seva casa.

En l’anàlisi publicat a ‘The Lancet‘ es van analitzar 16 estudis amb dades de més d’un milió d’homes i dones que van ser dividits en quatre grups en funció del seu nivell d’activitat física moderada, tenint en compte això equivaldria a caminar uns 5, 6 quilòmetres o fer 16 quilòmetres en bicicleta durant una hora.
Els investigadors van trobar que els que realitzen entre 60 i 75 minuts d’exercici moderat al dia aconseguien eliminar l’augment del risc de mort prematura que els corresponia per estar asseguts durant més de vuit hores al dia. El problema, segons lamenten els experts, és que fins a tres de cada quatre participants no van aconseguir arribar a aquest nivell d’activitat.
El major risc de mort prematura va ser per a aquells individus que eren més sedentaris, amb entre un 28 i 59 per cent més de probabilitats en comparació amb els que eren físicament més actius, similar a l’Associat amb altres factors de risc com l’obesitat o el tabac . “Malgrat que hi ha molta preocupació sobre els riscos per a la salut d’un estil de vida sedentari, podem donar un missatge positiu perquè és possible reduir i fins i tot eliminar aquest risc si som prou actius, fins i tot sense necessitat de practicar esports o anar al gimnàs” , segons ha destacat Ulf Ekelund, investigador de la Universitat de Cambridge (Regne Unit) que ha participat en aquesta investigació.
Els investigadors reconeixen que hi ha certes limitacions en les dades analitzades, ja que es van centrar en població de més de 45 anys i tots procedien d’Europa Occidental, Estats Units i Austràlia. Això no obstant, coincideixen que la mostra és tan àmplia que els beneficis observats són més robustos que els observats en altres treballs previs


					
Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Prevenció, Salut Comunitària i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s